25 dagar

Idag har det varit en ganska så jobbig dag. Jag var sjukt trött i morse när jag skulle pallra mig upp, och den tröttheten försvann inte under dagen heller. När det är dags för mellanmål och jag tänker, Ja nu får jag strax åka hem och slappa, då kommer jag på att jag jobbar sent, tills sista barnet har gått hem. Så halv fem tog jag bussen från Frennarp och var på hemmaplan kvart över fem.

Nu har jag precis tagit en dusch, och sitter i min vanliga fåtölj. Jag hade så väldigt gärna velat klä på mig och gå bort till kyrkogården, för det är mormors födelsedag idag. Men jag vet inte om jag borde gå dit själv med tanka på att det är kolmörkt, iskallt och halt. Och en kyrkogård då är kanske inte den optimala drömmen? Men hade velat göra det för mormor, det hade känts bra. Men kanske helt enkelt får vänta tills i morgon, ska i alla fall tända ett ljus för henne nu. Gud så stor saknaden är, mormor var så viktig för mig. Mormor var värme, kärlek och framförallt så var hon bus och glädje!


Kommentarer
Postat av: Alice

gumman <3

2010-11-30 @ 19:48:57
Postat av: Anna

<3

2010-11-30 @ 20:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0