tonsillit

Halsfluss är en infektion i halsmandlarna som beror på bakterier eller virus. Vid halsfluss gör det ont att svälja och du kan få feber. Barn kan få hosta och snuva. Receptfria läkemedel lindrar feber och värk. Läkare kan ordinera antibiotika om bakterier ligger bakom. Operation kan bli aktuell vid täta återfall.


 
Jag har fått halsfluss, eller tonsillit som jag antar att bakterien heter, och vad jag tycker om det kan jag snabbt sammanfatta med två användbara ord, det suger! Det blev doktorn i morse, kika här och där och sticka mig i fingret och ha sig, sen fick jag mitt penicillin.

Jag blir alltid väldigt deppig när jag är sjuk, för mycket tid för att tänka tror jag att det beror på. För i vanliga fall när allt går i hundranitti så hinner jag inte direkt reflektera över hur jag mår eller om jag är lycklig. Men när jag är sjuk blir det väldigt mycket tid till just att tänka på det, och jag kommer alltid fram till det att det är mycket saker i mitt liv som jag borde ändra på, för att må bättre. Men det är inga småpotatis saker, nej. Så därför vill jag bara bli frisk, komma ut i mitt hektiska liv igen där jag inte tänker efter så värst mycket, skäms över att säga det men just nu har jag inte kraften till att klippa och klistra med mitt liv

Nu ska jag kolla på Idol, för det får en att tänka på annat och så får man sig ett gott skratt emellan åt,och om någon har en bra idé eller plan till mig hur jag snabbare ska bli frisk, hur man fixar till sitt liv eller hur man får kärlek att sluta göra så förbaskat ont så är det bara att kontakta mig på snabbast möjliga vis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0