motvind, inte riktigt min grej





Läger tisdag till onsdag, vet att exempelvis tipspromenad ligger på schemat, men vet också att en sömnlös natt väntar, puh!





Hatar verkligen motvind
, och det tror jag att min lilla cykel också gör. Jag kan nästan höra den jämra sig när det blåser tag i oss ordentligt.
Jag har cyklat mycket den senaste veckan, från och till skolan varje dag och ibland en tur till efter det. Idag exempelvis, så cyklade jag först till skolan med mina kära vänner Josefin, Alice och Cornelia. Sen cyklade vi, minus Josefin, plus Robin på min pakethållare, (eller Alice´s om vi ska vara petiga, men i alla fall jag som körde) till Östra stranden, till Kim. Sen cyklade jag ensam till Robin och sen cyklade jag hela vägen rån Nyhem till Söndrum i mörkt otäckt regn och i hemsk motvind!

Efter all denna motvind kom jag till slut hem, det var underbart. Hoppade in i duschen och sen äntligen kunde jag slå mig ner n,framför teven med en tallrik mat och en massa majs. UNDERBART! Dessutom så har mamma äntligen, verkligen äntligen (!) införskaffat en soda stream så nu slipper jag Eldorados, och istället dricker jag underbart eget kolsyrat vatten, just nu smaksatt med fruktsoda - smak.

Jag är som ni kan förstå, efter denna dag väldigt trött, gick lång dag i skolan plus att jag klippt och slingat Alice hår, och klippt Kims. Så nu ska jag bara packa för i morgon går bussen från Sture klockan 9.00 till Gullbrannagården där vi i BF09 ska vara tills onsdag eftermiddag. Önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0